Błędne przekonania o byciu pracownikiem
Coraz więcej osób stara się przekonać młodszych i starszych stażem na rynku pracy pracowników, że tylko pracowanie na swoim ma jakiś sens. Takie namowy mogą brać się z błędnych przekonań na temat pracownika i jego możliwości. Wielu z nas bowiem nie nadaje się na przedsiębiorców i znacznie lepiej może rozwinąć się jako zwykły pracownik, nawet jeśli do tej pory wydawało się nam, że jest to niemożliwe.
Pracownik nie ma motywacji do rozwoju
Często powtarza się, że pracownik skupia się tylko na przetrwaniu ośmiu godzin w pracy dziennie i po jej zakończeniu nic go już nie obchodzi, ale wcale nie musi tak być. Jeśli nasza kariera zawodowa zaczęła w pewnym momencie tak wyglądać, to problem może być po naszej stronie, lub po stornie naszego przełożonego, który nie interesuje się rozwojem swoich pracowników, a w konsekwencji firmy. A prawda jest taka, że pracownik, który się nie rozwija, traci na wartości. Taka osoba zmuszona po latach do poszukiwania nowej pracy może mieć trudności z jej znalezieniem, co jest już dostatecznie dużą motywacją dla większości osób.
Praca nie ma wpływu na naszą płacę
To, w jaki sposób jest wynagradzany pracownik, zależy od całej masy czynników, w tym także u kogo jest zatrudniony. Rzadko bywa jednak tak, że nasza praca nie wpływa na naszą wypłatę. To na podstawie tego, jak wydajnym pracownikiem jesteśmy, przyznaje nam się premie i podwyżki. Siedzenie w pracy i nierobienie niczego z przekonaniem, że nasze pieniądze i tak nam się należą, bardzo szybko doprowadzi do obcięcia naszego wynagrodzenia, zmniejszenia naszego czasu pracy albo nawet zwolnieniem. A więc nawet pracując u kogoś, powinniśmy starać się polepszać jakość naszej pracy dla naszego dobra.
Możemy nic nie robić i zarabiać
Praca na etacie bardzo często jest bagatelizowana. Wiele osób uważa, że polega tylko na przyjściu do biura, przesiedzeniu w nim ośmiu godzina, wykonaniu rutynowych czynności i zgarnięcia pieniędzy. Tylko że sprawy w rzeczywistości wyglądają całkowicie inaczej. Praca na etacie może wyglądać różnie i czasami sprowadza się do odpisywania na maile, ale znacznie częściej zależy od niej sprawne działanie całego przedsiębiorstwa. Do tego pracownik musi na siebie zarobić, to znaczy wykonać określoną pracę, która bez niego nie przyniosłaby zysków. Jeśli mu się to nie uda, to nie będzie wart wydawanych na niego pieniędzy.